Wybierz jezyk: polski | English

z ostatniej chwili // Sportowcy czy kanapowcy? Wyniki sondażu CATI 24/7

Z sondażu telefonicznego CATI 24/7 przeprowadzonego przez IQS wynika, że dla Polaków sport to ważna część życia. Dwie trzecie badanych (65%) deklaruje, że w ciągu ostatniego pół roku regularnie podejmowało którąkolwiek z aktywności fizycznych.

Co piąty Polak jeździ na rowerze (22%) lub biega (19%). Mniej więcej co dziesiątemu zdarza się pływać (10%), uprawiać fitness/aerobik (9%) lub nordic walking (8%). Znacznie mniej popularne wśród Polaków aktywności to turystyka piesza (6%), piłka nożna (4%), ćwiczenia na siłowni (4%), narciarstwo (3%) czy taniec (2%).

Uprawianie sportu ściśle skorelowane jest z wykształceniem i miejscem zamieszkania. Regularną aktywność deklarują znacznie częściej osoby z wykształceniem średnim i wyższym oraz mieszkańcy największych miast.

Popularne dziś bieganie to przede wszystkim sport osób młodych. Systematyczną aktywność w tym obszarze deklarują częściej osoby w wieku do 39 lat. Regularnie biega jedynie co dziesiąty badany powyżej 55 roku życia.

Osoby najstarsze najczęściej wybierają rower. Co piąta osoba w tym wieku deklaruje również regularną turystykę pieszą.

„Kanapowcy”, czyli osoby, które nie podejmują regularnej aktywności fizycznej (34% badanych) za główny powód takiego stanu rzeczy wymieniają brak czasu (12%). Problem ten częściej wskazują kobiety w średnim wieku, zapewne obciążone obowiązkami związanymi z domem i rodziną. Kolejny powód to względy zdrowotne (10%), częściej jest to problem ludzi starszych, powyżej 55 roku życia.

Sprzyjająca pogoda to jednocześnie wystarczający powód, aby rozpocząć albo jeszcze bardziej zwiększyć swoją aktywność. Ci, którym ruch nieobcy, w większości (blisko połowa z nich) zamierzają w związku ze zbliżającą się wiosną zwiększyć jeszcze częstotliwość uprawiania sportu.

„Kanapowcy” są ostrożni w deklaracjach: co drugi z nich (17% wszystkich Polaków) twierdzi, że nie zamierza nic zmieniać w swoim życiu pod względem stopnia aktywności fizycznej. Podobna grupa spróbuje podjąć wyzwanie (14% wszystkich Polaków).

KONTAKT DLA MEDIÓW
Beata Sadowska
PR&Marketing Manager
beata.sadowska@grupaiqs.pl
tel.: +48 22 592 63 00
mobile: +48 663 884 468