Wybierz jezyk: polski | English

z ostatniej chwili // Polska na talerzu. Badanie IQS dla MAKRO Cash&Carry.

„Polska na talerzu” to nazwa projektu, który IQS zrealizował dla  firmy MAKRO Cash&Carry. Efektem jest obszerny raport dotyczący trendów w jadaniu poza domem.

Wyniki raportu „Polska na Talerzu” pozwalają określić najnowsze trendy oraz stanowią źródło wiedzy dla wszystkich tych, którzy prowadzą lub też planują otworzyć lokal gastronomiczny. Kolejne części raportu dotyczą jadania na mieście, rynku kawiarni oraz samego gotowania.

Z badania wynika m.in. że poza domem regularnie jada około 15% Polaków, a co piąty przynajmniej 1-3 razy
w miesiącu. Średnio za posiłek płacimy lekko ponad 20 zł, ale są też osoby skłonne wydać więcej niż 45 zł na osobę. Serca Polaków podbija przede wszystkim nasza rodzima kuchnia oraz specjały włoskie. Pewnie dlatego jedząc na mieście najczęściej wybieramy pizzerie (54%). Nieco mniejszą popularnością cieszą się lub restauracje: polskie, europejskie, azjatyckie (48%) oraz sieciowe fast foody (39%). Chętnie korzystamy też z oferty street food’ów. Ulubionym daniem w tym segmencie jest kebab (szczególnie wśród osób młodych 19-24).

Popularność zyskują też kawiarnie. Coraz częściej są one odwiedzane przez młodych, majętnych mężczyzn. To grupa, która traktuje kawiarnie i restauracje jako „trzecie miejsca którymi socjolog Ray Oldenburg nazywa takie przestrzenie, gdzie (zwłaszcza mieszczanie) odpoczywają i spotykają się z przyjaciółmi, ale też „pokazują się” otoczeniu, budując swój status społeczny – podkreśla Anna Maria Szutowicz, antropolożka z IQS.

Wyniki badania to również dowód na to, że gotowanie sprawia Polakom przyjemność. Aż 67% badanych nie widzi w tym przykrego obowiązku. Co więcej niesutannie poszukujemy inspiracji, korzystając przede wszystkim
z nieograniczonych zasobów sieci.

Raport do pobrania tutaj.

Więcej informacji na stronie http://www.mediamakro.pl/

Relacja z konferencji: https://www.youtube.com/watch?v=Uwh7zWjkTNg

Raport „Polska na Talerzu” dotyczący zwyczajów gastronomicznych Polaków przygotowano na podstawie badania opinii publicznej, przeprowadzonego w marcu 2015 roku przez IQS na zlecenie MAKRO Cash & Carry, metodą CAWI (wywiadów internetowych wspomaganych komputerowo z wykorzystaniem techniki Real Time Sampling) na reprezentatywnej próbie 1000 polskich internautów powyżej 15. roku życia.

KONTAKT DLA MEDIÓW
Beata Sadowska
PR&Marketing Manager
beata.sadowska@grupaiqs.pl
tel.: +48 22 592 63 00
mobile: +48 663 884 468