Wybierz jezyk: polski | English

z ostatniej chwili // Nie mieszaj alkoholu? To już nie te czasy!

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez IQS w grupie wiekowej 18-39 z wykorzystaniem różnorodnej metodologii (m.in. obserwacja etno, wirtualna etnografia, konsultacje eksperckie, badanie ilościowe) – 1/3 osób pije różne alkohole jednego wieczoru. Zdecydowanie chętniej mieszają młodzi – jest to aż 39% w grupie wiekowej 18-24 lata.

Zmienia się podejście do tego, co i w jaki sposób jest pite, bo różnorodność doświadczeń jednego wieczoru jest coraz większą wartością. 51% celowo odwiedza lokale z szeroką ofertą ciekawych alkoholi/ drinków. Wycieczka przez smaki zastępuje tym samym typowy clubbing. Atrakcyjne stają się wielogodzinne lub całonocne podróże przez miasto.

Bardzo lubię poznawać nowe miejscówki, czasem kupić coś całkiem nowego lub kupić coś, czego wcześniej u innych nie widziałam. Im więcej znam i wiem, tym bardziej mam poczucie, że mogę znaleźć to, co mi najbardziej pasuje. Poza tym fajnie jest zaskakiwać takimi nowinkami znajomych. Justyna, pracownik korporacji z Warszawy

Co więcej krępujące normy i podziały, na to, co komu wypada, a co nie przestały być katechizmem. Coraz częściej pije się to, co się chce i jak się chce. Widać to szczególnie w tradycyjnym podziale damsko – męskim, a właściwie jego zaniku. 74% kobiet uważa, że nie ma czegoś takiego jak „kobiecy” i „męski” alkohol. Co druga lubi alkohole, które pasują zarówno do mężczyzn, jak i kobiet. W tym kontekście łatwo dziś narazić się komuś, mówiąc, że drinki są tylko dla kobiet lub udawanych facetów. Drinki są dla każdego, a ich picie stało się oczywistością.

Do tego dobra okazja coraz częściej wygrywa z preferencją względem marki, nawet z różnych segmentów. Co druga osoba jest bowiem gotowa zmienić plany pod wpływem promocji.  Istnieje przy tym przekonanie, że marki nieznane mają często do zaoferowania więcej w tej samej cenie niż marki popularne.

Zapraszamy na film:

W filmie wykorzystano fragmenty z raportu badania „Alcohots” stanowiącego  analizę polskiego rynku alkoholowego. Badanie zrealizowane przez IQS Sp. z o.o.   

© IQS Sp. z o.o., wrzesień 2016

Realizacja: IQS&Moonmedia/ Fot. Fotolia.pl, Pixabay.pl, na-pulpit.com

KONTAKT DLA MEDIÓW
Beata Sadowska
PR&Marketing Manager
beata.sadowska@grupaiqs.pl
tel.: +48 22 592 63 00
mobile: +48 663 884 468