Wybierz jezyk: polski | English

z ostatniej chwili // Miłość na całe życie?

Jak wynika z badania „Obraz obyczajowości seksualnej współczesnych Polaków” zrealizowanego przez IQS dla prof. Zbigniewa Izdebskiego i Polpharmy, blisko 70% dorosłych doświadczyło prawdziwej miłości, a 65% jest w stałych związkach. Niemal 1 na 10 przyznaje jednocześnie, że zdarzyło się być w dwóch związkach jednocześnie. W sieci częściej dyskutują o tym kobiety. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badania IQS i analizą treści medialnych wykonanej przez Newspoint.

Drugą połówkę łatwiej znajdują kobiety. Na pytanie o doświadczenie prawdziwej miłości w swoim życiu ponad 70% kobiet zadeklarowało, że tak, nawet jeśli nie są z tą osobą w związku. Badanie wykazało jednocześnie, że wraz z upływem lat zwiększa się prawdopodobieństwo spotkania prawdziwej miłości, ale również zmniejsza się trwałość tych związków.

W sumie do stałego związku (który trwa co najmniej 6 miesięcy) przyznało się 65% dorosłych Polaków. Co więcej – większość z nich (78%) wybrałoby tego samego partnera. I  to mężczyźni są w większym stopniu przekonani o słuszności wyboru partnerki(a) – gdyby stanęli przed decyzją, wybrali by tak samo.

Mężczyźni w większym stopniu zgadzają się ze stwierdzeniem, że rolą kobiet jest zaspokajanie ich potrzeb seksualnych. Z badania wynika jednocześnie, że 8% osób będąc w stałym związku (który trwał co najmniej 6 miesięcy) było również w innym, równoległym związku.

Co czwarty Internauta korzysta z sieci w celu nawiązywania nowych znajomości, kontaktów. Nowych kontaktów w sieci częściej poszukują mężczyźni, częściej też dążą do seksualnych relacji. Co czwarty Polak poszukujący znajomości przez Internet uprawiała seks w realu z poznaną w necie osobą.

Analiza treści medialnych za okres 01.03.2016 – 30.06.2016. wykazała jednocześnie, iż w sieci do zdrady zdecydowanie częściej przyznają się kobiety – opublikowały na ten zdecydowanie więcej wpisów, na „damskich” forach (np. vinted.pl, kafeteria.pl). Najczęściej targane wyrzutami sumienia szukają wsparcia i porad. Nie boją się przy tym ujawniać pikantnych szczegółów, co zwykle spotyka się z falą hejtu ze strony innych pań.

Mężczyźni w internecie rzadziej piszą o swojej niewierności, a ich wpisy, są dużo bardziej zdawkowe. Panowie, w przeciwieństwie do kobiet nie szukają pomocy.

Panie, dopóki nie staną się żonami i żyją w wolnych związkach, zdradzają częściej, do tego typu zdrady w internecie przyznało się 65% kobiet. O zdradzie męża pisało jedynie 35% pań, co oznacza, że po ślubie bardziej doceniają wartości rodzinne. Dla mężczyzn rodzaj relacji z partnerką nie ma większego znaczenia – 51% publikacji stanowiły wpisy mężów, a 49% wpisy panów żyjących w nieformalnych związkach.

Jak wynika z treści wpisów internetowych – obie płci najczęściej zdradzają podczas imprez zakrapianych alkoholem. Co ciekawe, kobiety częściej zdradzają partnerów ze znajomymi mężczyznami, natomiast panowie nie potrzebują do zdrady żadnej zażyłości z kobietą, robią to najczęściej z przypadkową osobą. Dodatkowo mężczyźni chętniej niż kobiety zdradzają z osobami tej samej płci – 5% wpisów,, a wśród pań homoseksualne zdrady stanowią poniżej 1% wyznań.

Obserwując zachowania Polaków w sferze intymnej, ich podejście do relacji i związków, od kilkunastu lat widoczna jest znaczna liberalizacja społeczeństwa. Zmienia się zarówno ich nastawienie, jak również to w jaki sposób realizują swoje przekonania. Myśląc o przyszłości warto już dziś mieć świadomość, że poszukiwanie idealnego partnera i partnerki może być trudniejsze niż kiedyś. Chęć spotkania miłości i trwania jej przez całe życie jeszcze silnie będzie weryfikowała rzeczywistość – bo życie przeciętnego Polaka wydłuża się, czas spędzany w związkach też, ale niestety nie zauważalne jest zwiększenie dbałości o jakość tych związków. Jest wysoce prawdopodobne, że jeśli nie zaczniemy dbać o realizację swoich potrzeb i potrzeb partnera/ partnerki to będzie zwiększać się grupa osób, które nie będą żyć nie pozostając w związkach, a trwałość samych związków będzie się osłabiać.” – komentuje Katarzyna Furman, Business Unit Manager IQS, współpracująca z prof. Zbigniewem Izdebskim przy realizacji projektów dotyczących seksualności Polaków od 2000 roku.

W komunikacie wykorzystano fragmenty z badania Obraz obyczajowości seksualnej współczesnych Polaków, profesora Zbigniewa Izdebskiego na zlecenie firmy Polpharma. Badanie omnibusowe (CAWI, RTS) zostało wykonane przez IQS w maju 2016 roku na próbie N=1000,  Wszyscy badani, 18+.

Analiza treści przekazów medialnych została przeprowadzona przez Newspoint na podstawie słów kluczowych: zdradziłam, zdradziłem. Podczas badania wykorzystane zostały zasoby systemu Newspoint monitorującego ponad 10 tysięcy polskich portali internetowych, 130 tysięcy obcojęzycznych portali internetowych, polskie i zagraniczne social media – między innymi: Facebook, Twitter, You Tube, Google+, NK, Golden Line, Instagram, Pinterest, mniejsze platformy społecznościowe oraz fora i blogi. Okres badania 01.03.2016 – 30.06.2016.

 Infografika do pobrania tutaj.

© IQS Sp. z o.o., lipiec 2016

KONTAKT DLA MEDIÓW
Beata Sadowska
PR&Marketing Manager
beata.sadowska@grupaiqs.pl
tel.: +48 22 592 63 00
mobile: +48 663 884 468