Wybierz jezyk: polski | English

z ostatniej chwili // Badamy YouTube! Infografika

BADAMY YOUTUBE to seria infografik, które powstają z inicjatywy serwisu YT360.PL przy współpracy z IQS oraz platformą do analityki mediów społecznościowych NapoleonCat.

Pierwsze pytanie, jakie zostało zadane internautom to „Czy zdarza Ci się przerywać oglądanie filmów na You Tube z powodu zbyt długiego materiału filmowego?”. 57% ankietowanych osób stwierdziło, że przerywa oglądanie filmów, jeśli są one zbyt długie. 17% ankietowanych nie potrafiło się zdecydować. Rozdzielając powyższe informacje na płeć, możemy zauważyć, że 56% ankietowanych kobiet przerywa oglądanie długiego video, 27% ogląda do końca, a 17% nie mogło się określić. W przypadku mężczyzn, 59% ankietowanych nie ogląda do końca długich materiałów, 24% jednak ogląda, a 17% było niezdecydowanych.

Okazuje się, że skłonność przerywania wydłużonych materiałów video wśród ankietowanych pogłębia się z wiekiem. W przedziale wiekowym 15-18 lat 50% ankietowanych przerywa oglądanie, 19-24 lat 55% ankietowanych, 25 – 34 lat 61%, 35 – 50 lat 58%.

Drugie pytanie, które zostało zadane podczas badania to „Czy ma dla Ciebie znaczenie długość filmów na YouTube?”. Ankietowani mogli skorzystać z gotowych odpowiedzi: zdecydowanie wolę krótsze materiały filmowe, raczej wolę krótsze materiały filmowe, długość filmu nie ma znaczenia, zdecydowani wolę dłuższe materiały filmowe, raczej wolę dłuższe materiały filmowe, nie wiem / trudno powiedzieć. W tym przypadku wyniki rozkładały się następująco:

  • zdecydowanie wolę krótsze materiały filmowe – 18% ankietowanych
  • raczej wolę krótsze materiały filmowe – 26% ankietowanych
  • długość filmu nie ma znaczenia – 32% ankietowanych
  • zdecydowanie wolę dłuższe materiały filmowe – 3% ankietowanych
  • raczej wolę dłuższe materiały filmowe – 4% ankietowanych
  • nie wiem / trudno powiedzieć – 18% ankietowanych

Co ciekawe, dla 39% mężczyzn biorących udział w badaniu, długość filmu nie ma znaczenia. 28% ankietowanych kobiet raczej woli krótsze materiały filmowe.

W wyniku przeprowadzonego badania uzyskaliśmy dane, które pozwalają nam stwierdzić, że użytkownicy YouTube skłaniają się do oglądania krótszych materiałów video. Powodów takiej sytuacji może być wiele, jak chociażby brak czasu, zbyt nudne i wyczerpujące materiały. 32% respondentów stwierdziło jednoznacznie, że długość materiału video nie ma dla nich znaczenia. Za bardziej rozbudowanymi formami opowiedziało się łącznie 7% osób, które wzięły udział w badaniu.

Badanie przeprowadzono przy wykorzystaniu internetowej ankiety i techniki RTS. Badanie odbyło się w terminie 05.05-07.05.2015. Zaproszenia do udziału zostały wyświetlone użytkownikom witryn internetowych o łącznym miesięcznym zasięgu ponad 95% polskich internautów. Próba natomiast została dobrana w sposób losowo – kwotowy. Analiza została przeprowadzona na grupie 800 Polaków w wieku 15 – 50 lat.

Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 15-50 lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia.

Zachęcamy do zapoznania się z infografiką.

Czy długość ma znaczenie? Czy długość ma znaczenie?
KONTAKT DLA MEDIÓW
Beata Sadowska
PR&Marketing Manager
beata.sadowska@grupaiqs.pl
tel.: +48 22 592 63 00
mobile: +48 663 884 468